Kanns kaum erwarten:)
Xvid geht mit den Entwicklungen also so richtig voran. Respekt an das Etnwicklungsteam:ja:
Kanns kaum erwarten:)
Xvid geht mit den Entwicklungen also so richtig voran. Respekt an das Etnwicklungsteam:ja:
Aus dem Newsletter:
ZitatAlles anzeigenThis is XviD 1.1.0 release.
This release is the long awaited 1.1.0. It is mostly API
compatible with the previous stable release as we dropped
support for reduced resolution coding. If your application
didn't use that feature then the upgrade is totally
compatible.Changes since 1.0.3:
* xvidcore:
- Improved Low bitrate quality.
- Improved VBV support
- Rate-Distortion mode decision for bvops
- New postprocessing functions, brightness and deringing
- New PowerPC port by Christoph Naegeli
- Brand new amd64 Linux 64bit port by Andre Werthmann
- Various decoder and encoder speedups
- A few bugs squashed* VFW frontend
- Mingw/CygWin support
- Various small improvements
- A few bugs squashed* DShow frontend
- Mingw/CygWin support
- Support for brightness control
- Various small improvements
- A few bugs squashedChanges since 1.1.0-beta2:
* xvidcore
- Field interlaced decoding
- IEEE-1180 compliant SSE2 iDCT (disabled for safety)
- Fixed misaligned reads on RISC platforms such as ARM
- Fixed some minor decoder bugs
- Completed GCC 4.0 support
- Export only public API on GNU/Linux and Solaris
- Work on the example apps. Support for AVS input in xvid_encraw* VFW frontend
- Small updates* DShow frontend
- Additional fourcc support
Das Wissenswerte von Selur ist auch schon upgedatet. :daumen:
Und mittlerweile ist der auch bei Koepi zu haben.
Koepi hat eine "exmerimentelle" 1.2 Version herausgebracht:
ZitatXviD-1.2.-127-07012006.exe (630kb)
Changelog to XviD-1.1:
- {xvidcore} Experimental SMP support (2 threads hardcoded).
Patch for P- and B-frames from sysKin applied by hand.
- {xvidcore} Trellis improvements (according to sysKin).
- {xvidcore} Bumped bitstream version to 42, you never know (41 is XviD-1.1.0-final).
http://www.koepi.org/xvid.shtml
weiterhin gibt es einen neuen Standalone Decoder:
ZitatXviD-Decoder-1.2.-127.exe (404kb)
Changelog (08.01.2006):
- Updated the codebase to Version 1.2-127.
- Experimental: it works for me. Please report results!
Hallo, bin ich zu blöd oder wo gibt's das "XviD-1.2.-127-07012006.exe (630kb)" auf Koepis Seite?!? Ich find's nicht
Auch auf der Xvid-Seite habe ich jetzt keine kompilierte 1.1.0-Version gefunden... dabei ist doch schon Nachmittag
Auf Koepi's Seite http://www.koepi.org/xvid.shtml der dritte Download-Link von oben ("Latest unstable binary").
Man sollte ab und zu auch mal den Refresh-Button des Browsers drücken Jetzt seh ich's auch! Trotzdem Danke!
neues cvs_build von celtic_druid:
Zitat- N-VOP patch by Andrew Dunstan
Should be same as:
http://celticdruid.no-ip.com/test/xvidcore.7z
neues build:
Zitat- reset dquant table, all of it
- multithreaded encoding
siehe auch: http://forum.doom9.org/showthread.php?t=107783
"multithreaded encoding"
Cool
(ich warte aber noch etwas ehe ich das Wissenswerte update)
Zitat von Selur"multithreaded encoding"
Cool
(ich warte aber noch etwas ehe ich das Wissenswerte update)
Ist aber schon wichtig für die Commandline User. Der VFR bug wurde nämlich behoben und mit dem neuen encraw lässt sich alles super steuern. Also: alle encraw usewr bitte die xvid.dll austauschen. Und für alle user mit einer cpu "-threads 1" einstellen.
mal ne doof frage -
wo stell ich denn die CPU anzahl ein beim neusten build ??
danke
Davon ausgegangen zu willst es nicht für die CLI Version wissen:
Other Options->Encoder->Number of Threads
Angemerkt wird die Option im Wissenswertes schon. Vermutlich solten 1 CPU User den Wert auf 0 belassen und für MultiCore/CPU User sollte man wahrscheinlich erstmal Werte wie 'Anzahl an CPU-Kernen' und/oder 'Anzahl an CPU-Kernen +1' antesten.
Cu Selur
Bei Koepi ist soebend ein 1.2 unstable vfw Build erschienen-natuerlich mit sysKin's SMP support.
http://www.koepi.org/
neues cvs build von celtic_druid:
Zitatwin32: populate info.num_thread fields using GetProcessAffinityMask()
add minfcode and minbcode members to SMPmotionData struct
prevent segfault when encoding application calls compress_end with NULL codec context (PerfectDark at yandex dot ru)
ZitatAlles anzeigendate: 2006/02/26 01:52:34
VfW: add debug.c
=============================================================================
date: 2006/02/27 00:22:31
cosmetics; make it compile on linux and others without #defines
=============================================================================
date: 2006/02/27 00:24:02
synchronize only once *slaps forhead* (multithread fix)
=============================================================================
date: 2006/02/27 12:16:04
mingw compatibility, remove gcc warnings
ZitatAlles anzeigendate: 2006/03/03 11:54:58
fixed destructor bug - temp lamdas not freed
=============================================================================
date: 2006/03/05 04:01:07
detect pthreads and add proper linking flags if they are found. patch by caro from irc
=============================================================================
date: 2006/03/11 12:10:42
let lumimasking work with quant 1 too
Zitatdate: 2006/03/27 11:21:48; author: Skal; state: Exp; lines: +5 -6
fix for the visual_object_verid vs. video_object_layer_verid
problem of 6.3.3, reported by Li Xiang (lixiang01 at gmail dot com)
Thanks for report and test bitstreams!
neues Build von celtic_druid:
http://ffdshow.faireal.net/mirror/XviD/
Zitat von ChangelogAlles anzeigendate: 2006/04/13 20:48:06
- debian patch by GomGom
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date: 2006/04/14 07:24:47preserve the intervening bytes in BitstreamInit()
original reports by Alex Volkov and Liang Jian.
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date: 2006/04/15 04:17:02
s/max/MAX - *nix compilation bustage fix
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date: 2006/04/19 15:42:19
final skip threshold had its sign reversed, oops
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